Wycieczka do Płocka w ramach Letniej Senioriady w Młodzieszynie

Dziś 📅 w ramach Letniej Senioriady w Młodzieszynie 🌞 👩‍🦳 Gminna Biblioteka Publiczna w Młodzieszynie 📚 zaprosiła nasz Klub Seniora 🥰 do wspólnego zwiedzania najstarszego miasta na Mazowszu, czyli Płocka. 🗺

Punkt 9:00 ⏰️ wyruszyliśmy 🚎 spod Gminnego Ośrodka Kultury w Młodzieszynie. 🏫

Specjalnie na tę okazję Wójt Gminy Młodzieszyn Monika Katarzyna Pietrzyk k 👩‍🦰 ufundowala autokar dla uczestników. 🚍 Bardzo dziękujemy! ❤️

Jako pierwszą zwiedziliśmy Bazylikę Katedralna Wniebowzięcia NMP w Płocku, ⛪️ jedno z najważniejszych i najstarszych miejsc sakralnych w Polsce. ✝️

Zobaczyliśmy tam: 🧐
👉 Romańską Architekturę, 🕍
👉Złotą Kaplicę, 🕋
👉Drzwi Płockie, a dokladniej Replikę słynnych XII-wiecznych Drzwi Płockich, oryginalnie odlanych w brązie 🟤 oraz
👉Kaplicę Królewską 👑 z Grobowcem 🪦 Władysława Hermana i Bolesława Krzywoustego.

Następnie udaliśmy się do Muzeum Diecezjalnego, ⛪️ które zachwyciło nas od pierwszego wejrzenia. 😍 Wspaniałe zbiory 🖼 zachwyciły wszystkich uczestników. 😇

Kolejnym przystankiem było Muzeum Mazowieckie,🏢 które oczarowało 🤗 nas swoją wyjątkową ❤️ wystawą secesji.

Z zachwytem 🥹 przyglądaliśmy się oryginalnym dziełom sztuki 🖼 oraz meblom z epoki, 🛋🪑 przenosząc się w czasie do przełomu XIX i XX wieku. ⏳️
Nie zabrakło również chwili refleksji 🤔 podczas zwiedzania wystawy 🗿
„X wieków Płocka” 📜, która wprowadziła nas w fascynującą 🤩 podróż przez historię miasta. 🗺

Po tylu wrażeniach 🤓 przyszedł czas ⌚️ na zasłużony odpoczynek. 😇 Skorzystaliśmy z czasu wolnego, aby zjeść pyszny 🤤 obiad.🥘

Po krótkiej przerwie wybraliśmy się 🥰 na spacer 👟 po malowniczych bulwarach, 🏞 gdzie mogliśmy podziwiać widoki na Wisłę i poczuć letni klimat miasta.🌊

Nasz spacer 👟 zakończyliśmy 🤗 na Starym Rynku, 🕍 pełnym historii i uroku, ❤️ gdzie mogliśmy na chwilę zatrzymać się i nacieszyć atmosferą tego miejsca. 💞

Dziękujemy 🙏 wszystkim Seniorom 🧓👩‍🦳 za wspaniały dzień ☀️ i już nie możemy doczekać się kolejnych wydarzeń w ramach Letniej Seniordy w Młodzieszynie! 🌞🧓👩‍🦳